torsdag, november 27, 2008

längtan

Nu är det mindre än en månad kvar till julafton och jag längtar ihjäl mig. Har fått besked om att jag är ledig över jul, kort ledighet med det ger mig dock möjligheten att åka hem på snabbvisit. Satt i telefon tidigare ikväll och planerade all julmaten med mamma. Hon verkade inte ha några invändningar mot alla mina önskemål. Mamma är en bra mamma allt!! Jag kommer även få vara ledig över nyår så då återvänder jag åter till Sverige för att fira (mycket åkande blir det). Denna gången blir det till Skövde, skrämmande vad mycket man kan sakna en liten scheten ort som Skövde. Längta längta längta.

Nu håller jag tummarna för att mormor mår bra. Önskar ändå att hon får vara med en jul till, skulle kännas oerhört tomt och känslosamt att fira utan henne. Alla tankar till dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

heja mormor!