onsdag, november 26, 2008

live!

Igår vart det som sagt konsert och eftersom jag vet att jag har några musikintresserade bland mina läsare så tänkte jag iallafall lämna en liten recension. Funderade under veckan lite fram och tillbaka hur jag skulle göra angående den. Gå eller stanna hemma. Spendera pengar eller spara. Vara tråkig eller rolig. Jag valde att vara rolig och spendera.

Helt ensam tog jag mig till Rockefeller i centrala Oslo och var bland de första in på puben, en mysig sidolokal av stora rockefeller. Lämnade in jackan och beställde ett glas rödvin och njöt av att se folket strömma in. Tror jag var näst intill den enda som var där utan sällskap då majoriteten var par, kompisgäng och arbetskollegor. Skrämmande var lätt det är att räkna ut folks relationer.

När det väl började dra ihop sig för Annika att göra entré gick jag fram så jag stod i princip längst fram tillsammans med några andra yngre svenskar som verkade engagerade=)
När musiken drog igång vaknade publiken till och blev helt hysteriskt gemytliga. Annikas blick under första låten var helt lyrisk, ett tag trodde jag nästan hon skulle fälla en tår i tacksamhet. En så härlig känsla att se.

Hela konserten var grymt bra, inte oväntat så var majoriteten av låtarna från nya albumet men även en del äldre material. Stor eloge till Andrea Kellerman (som jag aldrig hört live innan) för att hon höjde konserten ytterligare en nivå. Vilken grymt snygg människa och vilken röst sen….rös mig igenom hela ”Long lost penpal”. Favoriten under spelningen blir dock ”The quiz”, en låt om jakten på den perfekta kärleken. Lyssna och njut!

Så Annika…Jag skulle inte ha något emot att ta ett glas vin med dig igen!

Inga kommentarer: