lördag, september 06, 2008

Tillbaka från hufvudstaden

Ja, då vart man tillbaka på skaraborgsk mark igen...

Sthlm bjöd på en massa trevligheter. 4 dagar hemifrån kändes väldigt lyxigt och skönt samtidigt som det känns bra att vara hemma igen, borta bra men hemma bäst. Var roligt att träffa "gamla" Elnaz med, kändes som en evighet vi senast sågs.

I torsdags vi var kulturella och tittade på gamla hus på skansen, även fast vi valde att koncentrera oss på alla djuren. Enligt mig blir man aldrig för gammal för att gå på djurpark! Dagen innehöll även Frukost på stan, båttur i solkenet och picknick i det gröna. Efter skymningen blev det restaurangbesök följt av barhäng på östermalm och förtäring av något som måste vart Stockholms godaste drinkar.

Fredagen (det vill säga igår) car vårt uppdrag att förstärka vår turistimage genom att åka in till det kungliga slottet, något som var ganska ordentligt tråkigt och snabbt avklarat. Vi valde att istället köra gamla stan och en sista runda i innestan. Jag fick till och med leta kändisar på stureplan, dock utan något vidare resultat. Jag hann även med att tjura lite då min mage var hungrig men jag tyckte det var på tiden att P fick se denna sidan av mig också=)
Även denna kvällen avslutades med att dricka drinkar på stan, denna gången på söder. Snacka om att det är ett underskattat nöje!!!

Idag bjöds det mest bara på en 3½ timme tågresa hem. P fick tillfälle att läsa bok och jag sov med musik i öronen. Nånstanns tror jag att mitt kära resesällskap tyckte detta var något av en höjdpunkt på resan =)

men men...nu är man som sagt hemma igen. Ska slänga upp några bilder från vår tripp vid senare tillfälle om detta kan roa någon...

1 kommentar:

Per G sa...

Hade trevliagre stunder än på tåget hem...