fredag, september 12, 2008

Kärlek gör en till en tickande bomb..

Nyss vart jag lite sur utan anledning att vara sur. Det händer ganska ofta.

För en gångs skull hade jag gjort en lite gullig handling genom att lämnat ett kort hos min pojk som han kunde läsa när han kom hem från jobbet. Vid tidpunkten då jag vet att han slutat, går jag lite förväntansfullt och väntar på ett telefonsamtal eller ett litet sms som bekräftar min kärleksfulla insats. Varken sms eller telefonsamtal når mig...

Efter ca en timme ringer han och låter glad och uppåt, påväg hemifrån. Inte ett ord om min handling. Han frågar istället varför jag låter så dyster. Ja, varför kan jag tänkas vara aningens sur? (Ja, du vet sådär sur utan anledning)...

Det framkommer att kortet helt gått honom förbi och han helt enkelt inte sett det. Tro sjutton att jag låter dyster som tror han skiter i att tacka för min omtanke.

Det är inte lätt att ha med tjejer att göra, speciellt inte om man har med mig att göra. Jag är jobbig, tjatig, lipig, känslig men alldeles alldeles underbar ;)

pusss

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är inte lätt när det är svårt!!

Anonym sa...

låter ju som en tjej, jag som trodde du va cool =)