måndag, september 01, 2008

Matfestivalen del 3; den sista...

Sista dagen på matfestivalen var väl den som var mest strukturerad och innehöll mest mat och minst alkohol. På ljusa dagen vart vi nere o köpte oss var sitt festivalhäfte och gick runt och mumsade mat och trängde oss fram bland massa folk i solskenet. Axels livsfarliga tivoli besöktes även där L och R bara var tvugna att åka den mest skäckinjagade karusellen som var på plats på sandtorget. Jag blev illamående av att titta på.
På kvällen gick jag ensam och alena ner till kulturhusets torg och lyssnade på skränig hårdrock i brist på annan underhållning. M kom dock och gjorde mig sällskap och sedan blev det mer mat på stan. Kvällen avslutades med bugg till Bengt Hennings orkester på torget samt en öl på mummel där jag mötte upp min något festglade P.
Festivalkvällen till ära hade jag mina nyköpta rosa byxor på mig som M tyckte passade perfekt in bland galonbyxorna i barnaffären. Jag ÄR mogen..innerst inne!

Inga kommentarer: