lördag, maj 02, 2009

Livet är underligt

Igår slogs jag av hur speciellt mitt yrke som sjuksköterska kan vara ibland. Man hamnar i situationer som folk kanske aldrig hamnar i. Man hamnar slående nära tvära gränsen mellan liv och död, och mellan glädje och sorg. Allt i en enda röra.

Jag grät när jag kom till min säng igår efter jobbet. Dels för att jag kände mig otillräcklig men också för att jag kände mig stolt över att jag klarar att hantera svåra situationer.

Man kan hantera mycket i en sjuksköterskas kläder, men när kläderna tas av och man går hem...då kommer den där människan fram som känner sorg.


1 kommentar:

Anonym sa...

Var rädd om att behålla personligheten även när sjuksköterskerocken är på. En förmåga som gäller i både mitt och Ditt arbete men som många inte klarar av.
// Pappa