onsdag, maj 20, 2009

20:e maj

Vissa datum har en tendens att att alltid kopplas ihop med något. Idag den 20:e maj fyller min första kille 24 år till exempel. Känns lite sött att jag minns det, mycket för att det är exakt en vecka innan min egna vill jag tro.

Vi var tillsammans i fjärde klass på mellanstadiet, sen en omgång i sjätte klass efter att jag "vart ihop" med hans bästa kompis där ett tag emellan. Tänk var allt var obekymrat då, samtidigt som ALLT kretsade kring de där killarna, både då det kom till glädje och tårar, för visst grät man...

Det var bra att "vara ihop" på den tiden..man behövde inte göra nått..man var liksom bara ihop. Jag var livrädd för att hålla hand till exempel, tyckte det var obehagligt. O kyssas? nej nej det dröjde många år innan jag vågade mig in på sådana områden. Man sa hej ibland och man kunde berätta för alla att man hade kille. Det var ju det som var viktigt!

Funderar på om det ser likadant ut idag...

1 kommentar:

brempi sa...

Jag var tillsammans med en tjej mellan en lektion och en rast engång. Idag är hon lesbisk och jag singel -vad säger Freud om det? och när är det pk att inte gilla Henke Larsson?