torsdag, maj 14, 2009

Är jag nått..så är jag en bra sjuksköterska!

Just nu mår jag dåligt. Jag har ont i magen fast jag inte borde, eller borde jag?

Jag hamnade i konstiga situationer igår natt då jag jobbade. Det blev en konflikt mellan en patient och min kollega vilket ledde till att jag fick ta över patienten då denna vägrade bli vårdad av min kollega. Natten gick sen bra och allt lugnade ner sig..

Idag ringde chefen och bad om ett uttalande från mitt håll gällande den nämnda natten då klagomål nått honom... Jag blev inte direkt överraskad, utan hade mer väntat samtalet. Vad mitt magont beror på är det väl det faktum att jag inte för mitt liv kunde försvara min kollega då jag anser att hon behandlade patienten felaktigt. Hon hade ett dåligt bemötande och ett humör som inte passar in rollen som sjuksköterska. Jag rent utav skämdes på hennes vägnar.

Så varför mår jag nu dåligt av att sagt sanningen till min chef? Varför känner jag mig rädd för att möta min kollega nästa gång? Varför ångrar jag sanningen?

Jag borde vara stolt över att jag är ärlig, men jag är inte det.

Inga kommentarer: