måndag, maj 04, 2009

Som mitt facebook-status säger...

Jag har fått mitt vikariat förlängt här i Oslo med ett halvår från september. Känns lite blandat. Självklart kul att få bekräftelse över att de vill ha mig kvar och att min närmaste framtid är trygg genom att jag får vara kvar på en avdelning jag stortrivs på. Det som bekymrar mig är ju såklart tankarna kring om det är Oslo jag vill spendera ytterligare en vinter i när den väl kommer....

Antar att jag känner lite vånda över det då vintern som var innebar mycket motgångar och dåliga minnen. Ensamheten, mormors bortgång, det brustna hjärtat och längtan efter likasinnade människor. Kommer jag falla tillbaka i djupa tankar när löven faller igen? Är det ens lönt att jag funderar över det?

Just nu har jag dock en bra magkänsla gällande det hela...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till förlängningen. Se framåt inte bakåt.Mam.

Per G sa...

Det kommer sakert bli tokbra... tankar till dig fran oknen ;)

Amanda sa...

Vad roligt med förlängning, GRATTIS!! Nu är sommaren framför oss med mycket sol och roliga saker... Ska bli så roligt att ses i helgen, LÄNGTAR!!
Puss&kram