torsdag, maj 28, 2009

Om den där dagen igår

Igår när jag gick till jobbet så kändes det lite lustigt. I princip första gången i mitt liv jag går till en arbetsplats på min födelsedag med känslan att ingen faktiskt vet om att jag fyller år. Bestämde mig för att inget säga utan bara vara. Det kändes tillräckligt.

Fem minuter in på mitt arbetspass kom påminnelsen om att facebook faktiskt finns även i Norge, och sen spred sig ryktet om min födelsedag även till alla icke-facebook-användande kollegor. Fick massa kramar och gratulationer, och inte nog med det. När larmet gick på personalrummet vid 14,00, kom jag lite stressat inspringande och där stod alla mina kollegor och sjöng "Ja må hon leva" på SVENSKA för mig. Jag blev alldeles rörd (och självklart signalröd i ansiktet) för att de är så söta och hade suttit och lärt in sången så de kunde sjunga den utantill. Jag blev så glad!

Födelsedagskvällen bjöd på god middag, film och PMS-kurering hos M. Tack för den fina orkideén, omtanken och kolletivtrafik-turen=)

En dag utan förväntningar blev en dag jag kommer minnas!

Inga kommentarer: