fredag, maj 22, 2009

Väderleksrapport

Tanken med denna dagen var att jag skulle ut och träna för att sedan ta turen förbi vinmonopolet och köpa mig en vinare till morgondagens tapas-kväll hos Lill. Och vad händer? Jo himlen står som öppen och regnet vräker ner. Detta leder såklart till att jag tappar all lust i världen.

Ligger nu istället här och tittar på animal planet. Känns ganska skönt. Jag har hört att man inte dör av regn men har man inga regnkläder så är det inte så motiverande att ge sig ut. Jag får väl helt enkelt sitta och vänta på uppehåll o se om det dyker upp innan jag går till jobbet i eftermiddag.

Hade förövrigt en underbar dag på Aker Brygge med gotlänningarna igår. Kändes som sommar då man satt med sin glass och såg ut över alla båtarna i viken. Det las upp stora planer för grillning under aftonen men självklart så stog regnet som spön i backen en timme senare...

Så slutsatsen...vädret i den här staden är nog ungefär som mitt humör. Ibland behöver man bara släppa fram regnet för att kunna känna av solen.

3 kommentarer:

brempi sa...

jag har kommit fram till att väder är allt en dag handlar om.
bra väder=bra dag
dåligt väder=film kväll (skit film=skit kväll(bra film=bra kväll))

ekvationer

Kleinen sa...

jocke...me likes your comments:)

brempi sa...

ibland så..