fredag, augusti 15, 2008

Skulle jag?

Sitter hemma nu efter en heldag på jobbet och bara degar i soffan. Lite uttråkad samtidigt som det känns rätt skönt. Fastar på YouTube som så många gånger annars och bara zappar runt och hittar diverse roliga klipp. Mina favoriter är klippen som är filmade med handskakande kamera, de har mest känsla. Majoriteten av klippen rör musik, otippat? näe, kanske inte...

Det slog mig på allvar precis hur otroligt gärna jag skulle vilja kunna spela gitarr. Och visst har jag babblat om det tidigare men nånstanns i mitt huvud så finns det en blockad som säger: "Nej Linda, du kan inte spela för du är så skamligt omusikaliskt". Funderar på om alla klarar allt bara de försöker, eller om fallet är så att vissa människor faktiskt inte är lämpade att göra vissa saker och att man borde lämna det till de med redan bevisad talang.

All min musik som jag hängivet lyssnar på kretsar kring akustiska gitarrer och jag lovar att jag skulle kunna utveckla mitt musikintresse om jag själv kunde spela. Varför är jag inte född till att vara begåvad?




Skulle jag kunna sitta där med min gitarr skulle jag också vara lika charmig som Melissa Horn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla,

Kleinen sa...

you are kind of superboring Mr Ohlsson=)