söndag, augusti 24, 2008

När tankar på en annan tar all ens tid...

Idag såg jag andra Arn-filmen. Hade igentligen inga jätteförhoppningar på den med tanke på alla mindre bra recensioner man läst. Jag var dock mycket förtjust i den första filmen så nått sa mig ändå att jag skulle tycka att även den andra var bra...
...och vilken film sen. Jag är verkligen förtjust i dessa filmer. Känslan av att kärleken betyder mer än allt annat i tillvaron, ens tillhörighet i samhället har en central roll och man gör allt för att beskydda sina nära och kära samt att man aldrig tappar hoppet på en framtid.
När filmen var slut så var hela min rosa sjal blöt av alla tårar som runnit längst mina kinder och ner på min hals. Tårar av lycka, sorg och en starkare tro på kärleken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oj, nu ska jag visst tankestorma... En sån press...! jag som bara tänkte skriva att jag har sparat Arn-filmerna o inte sett någon än utan väntar så att jag kan se alla 3 i följd =)

Kleinen sa...

dom hade väl aldrig råd att göra en tredje??

Anonym sa...

jaha... ja, du ser vilken koll jag har :P