onsdag, april 23, 2008

Popadelica-nytt

Som tidigare nämnt så har Kings of Convenience ställt in sin spelning på Popadelica-festivalen. Ersättare blev offentlig idag, Loney dear. Får väl säga att jag satt lite med en känsla av besvikelse då jag aldrig tidigare hört namnet. Självklart smög jag direkt in på myspace och youtube för att kolla upp killen. Jag får erkänna att jag blev mycket positivt överraskad och detta blir en av de spelningar jag absolut inte vill missa. Det låter ju lysande! Dessutom visade det sig att Loney dear härstammar från Ljungarum, Jönköping. Passande.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Ahaaa. De spelade även på broinvigningen i Jönköping. Det lät helt OK :)

Kleinen sa...

oj broingvigningen. Måste vart ett jäkla ös ;)

Anonym sa...

Håhåjaja. Röj på bron, karaoke i nåt öltält toppat med bungyhopp. Det var folkfest utan dess like :)