söndag, april 13, 2008

Göteborg för en helg

Helgens happening var min lilla tripp till Götet. På egna ben tog man sig till den jättestora staden i Väst för att finna nya upplevelser och på så sätt bli en bättre och kunnigare människa.
I fredags så var jag me Macke, Hanna och några andra bekanta ansikten på fest hos en relativt okänd flicka. Slutsatsen av kvällen är väl att man känner sig som en extremt tråkig människa när man inte känner folk på fester, speciellt när man är nykter. Jag vill vara mig själv som jag är, men det blir som nån spärr i mig som gör mig tyst och intetsägande. DET ÄR INTE JAG!!

Lördagen bjöd på utbildning hela dagen. Huvudanledningen till mitt besök i väster var just att utveckla mina massagekunskaper genom att lära mig behandla triggerpunkter (dvs muskelknutor som kan ge upphov till diverse problem). När eftermiddagen kom begav jag mig till dom fina kvarteren där Kay o Kaysa bor. Det bjöds på godis och klassisk skräckfilm. Hyrfilm dessutom. Kändes som längesen, men ändå helt rätt. Hyrfilm är mys för mig! Jag fick även uppleva den grymmaste godisbutiken. Jag vart som barn på nytt.

Söndagen bjöd även den på en heldag med massage. Svårt, smärtsamt men roligt! Jag kan numera alltså kalla mig Diplomerad massör med utbildning i triggerpunktsbehandling (ja, visst låter det bra?!)

Innan jag for hem så gick jag längst avenyn i gassande solsken och bara njöt. Uteserveringarna var fullsatta och Göteborgarna verkade så livliga och glada, det var ju trots allt söndag! För sakens skull var jag ju självklart tvungen att ha Håkan på högsta volym i öronen för att fånga dagen lite extra.


Det finns stunder då det känns som man kan ta på lyckan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju det jag säger... Gbg is the shit! :)

Anonym sa...

Förresten... Din Gaston ligger lite efter...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2249534.ab

Anonym sa...

*Bokar en behandling varje dag under hultan.*
=)

Anonym sa...

För mig räcker varannan dag :P

Anonym sa...

Det var så trevligt så med besök, även om det inte var den mest händelserika lördagen så hann man ändå med en del :)