torsdag, april 24, 2008

Gaston är mitt mys

Klockan är kvart i midnatt och dags att gå o sova. Amanda har lurat i mig att gå o träna klockan 08.30 imorgon på ett styrkepass. Ska bli mycket intressant att se hur detta går, men jag känner mig laddad. Jag tänker inte bli tjock, ohno!

Gaston ligger här brevid mig i soffan nu och sover med huvudet mot min mage. Han är verkligen hur go som helst. Jag skulle så gärna vilja veta hur tankarna går i det där lilla huvudet. Ibland känns det som han ser mig som en stor trygghet i sin tillvaro, eller känner han någon skillnad på mig och någon annan? Blir han glad av att se mig? Jag blir glad av att se honom, varje gång.

Nu är det dags att gå och sova. Han får ligga där på mina ben som alltid. Känns skönt att höra hans andetag i mörkret. Han underlättar allt vad ensamhet innebär.

Det händer även att Gaston vilar i toaletten. Hur ofta vilar du på din toalett?

1 kommentar:

Anonym sa...

8.30? shit... hoppas det gick bra :)