fredag, april 04, 2008

En känsla av lättnad

Idag skrev vi ut vårt examensarbete i pappersform för första gången. Känns helt underbart att kunna hålla i det och känna att det faktiskt har blivit nått. Totalt 32 sidor blev det totalt dessutom. På måndag är det dags att lämna in "högen". sen blir nästa nervositetsperiod då det ska opponeras och betygsättas.

En annan sak som gör denna dagen bra är att vädret varit helt underbart. Jag har invigt vårbyxor, vårskor och vårsjal på en och samma dag, och vårkläder gör att man känner sig mycket gladare och snyggare än då man vandrar runt i den tunga, tjocka vinterjackan.

Sak nummer tre som gjort denna dag till kanon är att min ekonomi ordnade upp sig för 35243:e gången då min pappa gick med på att ge tillbaka de 2000 kr som jag gav till honom igår från en tidigare skuld. Jag är verkligen kass på att planera min ekonomi. Jag längtar till jag får lön och kan börja leva ett normalt liv. Om jag nu är kapabel att leva ett sådant liv=)

Behöver jag säga att det dessutom är helg nu. lycka lycka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ey kompis det går bättre nu, y0!

Anonym sa...

Men ja... du vet... man lever som man tjänar. Alltså: jag har lika lite kvar nu som när jag var student :)

Kleinen sa...

säg inte så..jag tror jag allt kommer lösa sig när jag får jobb och att jag kommer bli rik:)