tisdag, december 02, 2008

nytt jobb nya tag

Igår började jag åter jobba i sjukhusmiljö. Kändes riktigt gött att dra på sig arbetskläderna igen (som faktiskt både är sköna och snygga) och ge sig in i (den privata) sjukhusvärlden.

Avdelningen jag arbetar på att kirurg med inriktning på mag-tarm. Med andra ord...lite kommer in och mycket kommer ut ;)
Verkar vara hur trevlig personal som helst och majoriteten är under 30 år. Kempeflott!! Visade sig att jag var den enda svenskan på avdelningen och än sålänge har jag inte hört några fler svenskar på sjukhuset, men jag får lyssna vidare!!

hade skapligt svårt att hänga med på ronden rent språkmässigt då de stressade kirurgerna drog igenom alla diagnoser och åtgärder som skulle göras. Jag hoppas jag kommer in i det mer och mer. Jag får hem och plugga norska helt enkelt..sen så kan jag åka hem o reta upp P med min svensk-norska ;)

Inga kommentarer: