torsdag, december 18, 2008

Dags för förändring...igen!

Japp, det ska inte vara lugnt för länge innan det händer nått nytt. Kan nu berätta att jag ska flytta från kollektivet för att flytta till korridorsboende. Jajamen, ni läste helt rätt. Jag trodde att jag aldrig skulle hamna i den typen av boende, när jag till och med avstod det under mina tre studieår. Men nu blir det visst så ändå. Sjukhuset där jag jobbar äger diverse bostäder på sjukhusområdet som de hyr ut till anställda och studenter som läser på sjukhusets högskola. I ett av dessa hus har jag nu blivit beviljad ett rum.

Eftersom jag inte trivts överdrivet bra där jag bor nu så känns det som en oerhörd lättnad att funnit mig ett eget boende, iallafall ett boende där jag kan stänga dörren och vara helt själv, ett ställe där ingen behöver tycka och tänka allt för mycket kring hur jag väljer att leva mitt liv.

Rummet är mitt redan efter nyår, så året 2009 ska bli så spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

there's something new this year..

Kleinen sa...

...all I know is there's something new real near!