söndag, maj 04, 2008

Popadelica!!!!

jaha, då var festivalen över. Det var jag, Lollo och Lisa som sällskapade slutändan efter lite vel hit och dit, men det var trevligt värre, vi var till o med ganska eniga då det kom till vilka konserter vi ville gå på. Jag måste säga att kvällen i helhet var mycket lyckad. Sol, bra folk (har inte sett så mkt ögongodis på väldigt länge) och bra upplägg. Mitt i allt fann jag även min själsfrände. I matkön dök han upp som en gosebjörn från ovan, vi hade ett "Moment", för att sen gå åt skilda håll. Jag kom senare under kvällen fram till att han med ganska stor sannolikhet var typ 19 år och att han inte längre var min riktiga självfrände, men det var en trevlig känsla sålänge den höll i sig..

Eftersom kvällen handlade om musik och inte om gossar så går jag över till det. Nedanstående spelningar besöktes av moi:

Sambassadeur
Förmodligen kvällens största besvikelse. Tafatta och intetsägande mötte de publiken med sina poppiga låtar. Själv så har jag verkligen blivit förtjust i deras senaste album, men det går inte att jämföra med deras live-framträdande. pinsamt!
Loney Dear
Behagligare röst får man leta efter. Denna Jönköpingskille lämnar stort intryck hos mig och jag hoppas att han kommer att komma långt i sin karriär!
Kristian Anttila
Hans framträdande blev automatisk bakgrundsmusik då vi kom in i diskussioner om livet. Inte helt fängslande med andra ord.
Johnossi
Helt klart en av kvällens absolut bästa konserter. Fick ordentliga Mando Diao-vibbar av spelningen och kan verkligen inte förstå hur så mycket energi och frustration kan finnas i en så liten mans kropp. Grymt!
Hellsongs
Bandet som gör lugna covers på kända rocklåtar. After-skii stämning i baren och jag kan tyvärr inte säga att jag tyckte det var speciellt bra.
Lasse Lindh
20 sek räckte, sen lämnade jag lokalen. Känslan av "Du är så vacker utan spackel"-låtar framkallade stor besvikelse.
Matt & Kim [US]
Två helt galna personer som bara hade så förbannat roligt på scen. Tyvärr så missade vi stora delar av spelningen vilket kändes synd, väldigt synd.
SoKo [FR]
Jag har aldrig tidigare sett en så nervös artist gå på en scen förut. Blev lite smått frälst i denna franska tjejen, så otroligt egen personlighet. Hon passade även på att få support av sitt favoritband som stod i publiken -"I'm from Barcelona" Helt unik tjej och helt underbar musik!
The Hidden Kameras [CAN]
Sista bandet ut och ordenligt försenade. Trötta och frusna så var vi nästan beredda att åka hem utan att se dom. Nu i efterhand är jag så otroligt glad över att vi inte gjorde det. Jag kan bara hålla med Lollo i hennes uttalande -"Detta är det sjukaste jag någonsin har sett!!!". Vilken liveakt, jag finner inga ord. Helt unik och helt galen. Om du nångång får möjlighet att gå och se dom. gör det! Kunde inte blivit en bättre avslutning på festivalen..

Mycket musik på en och samma dag...Jag har ont i fötterna och klockan är nu 03.56. Jag önskar att fler lördagar kunde vara som denna. Godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va fan... Sambassadeur som jag hoppades på. Och Lasse Lindh.
Nåväl... nu hem till mor & far. ciao bella.