tisdag, maj 20, 2008

Morgonstund har guld i mun..och resten av dagen har stelnat cement i arslet!

Dagens utdelning av käftsmällar:
  • En käftsmäll vill jag ge till studentsituationen... idag har jag känt mig bortglömd, frustrerad och trött på min praktikplats. Sjuksköterskorna stressar runt som galningar och jag står som ett fån och får inte hjälpa till på egen hand, trots att jag kan. Om två veckor tar jag min examen, och just nu längtar jag så mycket!
  • En käftsmäll vill jag ge Vårdförbundet för de strejkar utan att det varken syns eller hörs. Idag stängde Lidköpings sjukhus helt och alla patienter överflyttades till Skövde. Allt fungerar hur bra som helst. Vi som jobbar upplever till och med att det blvivit lugnare. Slutsatsen av strejken kommer därför mer sannolikt bli att politikerna förstår att vården fungerar utan Lidköpings sjukhuset och väljer därmed att stänga ner sjukhuset. Jag vill bara spy galla över att allt löser sig så förbannat bra i den här "konflikten"
  • En käftsmäll vill jag ge till CSN som betalar ut sanslöst lite pengar i Maj..
  • En käftsmäll vill jag ge till Mig själv för att jag inte börjat med inlämningsuppgiften som faktiskt är det sista jag gör under min utbildning. Borde inte det vara lite motiverande?

Kom inte för nära Linda idag....

Inga kommentarer: