torsdag, maj 01, 2008

Dagens test

Internet har mycket att erbjuda! Jag hittade ett test för att få kläm på vilken prev.medel som skulle kunna passa mig. Svaret beskriver mig som Sökande Sofia, och det stämmer nog rätt bra, hon ansågs velig och bortkommen precis som jag emellanåt. Gå själv in och gör testet (Eftersom killar i nuläget slipper stoppa i sig en massa piller, stoppa in stavar i armarna och liknande så är testet riktat till tjejer). Vore roligt och höra om man skiljer mig mkt från mängden=)
www.preventivmedel.se

"Sökande Sofia är ständigt på jakt efter det bästa här i livet. Och byter när hon inte är nöjd. Det gäller inte bara skola, jobb, hem, kläder och pojkvän, utan också preventivmedel. Hon har testat det mesta, åtminstone i några månader. Hon har avverkat flera olika sorters p-piller men blir aldrig riktigt nöjd och byter hela tiden. Går hon inte upp i vikt får hon finnar eller tycker att hon tappar lusten eller oroar sig över nåt annat. Hon har också lite svårt att bestämma sig. Ena gången vill hon slippa mens, men när hon väl gör det blir hon orolig över att mensen inte ska komma igång igen. Och hon tror alltid att det kan bli bättre."

Vilka preventivmedel passar Sökande Sofia?
Det "perfekta" preventivmedlet finns egentligen inte. Det finns risker, biverkningar eller andra nackdelar med det mesta. Men utvecklingen går hela tiden framåt. Om du är Sökande Sofia, fråga din barnmorska om det senaste!

...och jag som hade hoppats att slippa att diskutera det hela!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fel adress!

ska va..

www.preventivmedel.nu

Kleinen sa...

tänka sig...ur att jag redan redogjort för att jag är lite bortkommen:)