tisdag, september 29, 2009

Nojja

Idag är jag ledig och ska tillbringa hela dagen inne i garderober och flyttlådor för att än en gång packa ner mitt liv i kartonger. På torsdag får vi nycklarna till nya lägenheten och på lördag flyttar vi in, in i vårt samboskap, in i tvåsamheten.

Igår hade jag nojja. Jag hade nästan lite panik. Jag vet att detta är det jag vill mest av allt, samtidigt som jag får ångest över att det inte ska fungera. Inte helt olikt mig. Inte helt olikt en helt normal människa kanske!? Det är trots allt första gången för mig...

Jag är överhuvudtaget inte orolig över att jag inte kommer att stå ut att bo med min gotlänning. Jag är mer orolig över hur han ska kunna klara av att bo med mig. Jag är det största hotet mot mig själv och mot tvåsamheten.

give me a little faith in myself

Inga kommentarer: