fredag, september 25, 2009

inombords stress

Jag har en underlig känsla i magen, en stress som jag inte vet hur jag ska komma ifrån. Vaknade vid sju-snåret i morse för att sedan somna om på halvdåligt humör. Detta ledde till en drömkavalkad utan dess like. Den utspelade sig i Sverige, mina närmaste vänner var med i den och hela drömmen innebar en enda röra av stress. Allt ifrån svek till försenade tågtider...

När jag vaknade var jag övertygad om att jag vaknade i en säng i Sverige och det faktum att jag hade 5 timmar kvar innan jag började jobba här i Norge gjorde mig aningens uppstressad. Just nu är jag fullt medveten om att jag faktiskt är på plats i vanliga Oslo och att ingen av mina vänner har svikit mig. Ändå sitter stressen kvar i min kropp. Den gör ont, och får mig att må illa.

Försvinn försvinn.

1 kommentar:

brempi sa...

drömmar kan verkligen sabba en dag.