torsdag, september 24, 2009

Det är i Sverige det händer

Jag kan i nuläget inte få nog av de svenska nyhetssidorna här på nätet. Att följa de stora rubrikerna gör min dag...varje dag!

Mats Alms nekande till mordet på flickvännen Linda Chen känna ruskigt komiskt samtidigt som spänningen fortfarande ligger i. Tänk så talar den stackars killen sanning? Man kan väl konstatera att han haft en jäkla otur i sådana fall. Tankarna dras väl mer åt det faktum att det är dags för ett erkännande snart.

Och vad säger man inte om folket som lyckas göra en pengakupp med hjälp av helikopter? -KUNGAR! Varför inte göra film på det? Svenska filmskapare har ju sin chans till att skapa äkta hollywood-action! Spännande o se hur filmen slutar, eller ja, som det är i nuläget, hur den verkliga berättelse slutar. Trots min infödda roll i en polissläkt kan jag inte rå för att bli sjukt imponerad över att de lyckades trots polisstyrkor hack i hälen.

Med spänning ser jag fram emot morgondagens rubriker.

Inga kommentarer: