söndag, mars 18, 2007

Lisa, Lisa, Lisa...

Jahopp, idag är det lördag och igår var det fredag. Denna fredagen bjöd på trevligt sällskap från Lidköping, dvs att Johan kom på besök för att göra oss sällskap på Lisa Ekdahls konsert här i Skövdeland. Vi startade aftonen genom att värmde upp på Pim´s med ett glas rödvin för att sen dra oss mot valhall där hon skulle spela. På plats möttes man av en enda stor blandning av folk, allt från gamla damer, till tatuerade killar, till barn och till jämnåriga. Känns inte som det är många artister som lyckas med denna blandning.

O jag säger då det. Denna kvinna....Hon är som en blomma som om och om igen blommar ut till den vackraste kreation utan att någonsin kännas vissen. Man blir lycklig av att se en människa som verkar värdesätta alla de små ting de flesta förbiser och som verkar så ödmjuk att hon aldrig skulle göra någon illa, inte ens verbalt. Hennes röst gör ingen skillnad varken sig det är på skiva eller på konsert, jag tror det är det man kallar för en bra liveartist :)

Jag kunde gå från konserten utan något som helst missnöje, högst på min lista över önskelåtar stod "två lyckliga dårar" följt av "ljug för mig älskling" och "du sålde våra hjärta". Lyckligtvis så spelade hon samtliga dessa låtar. En överraskning som kom tycker jag var den fantastiska låten "I tveksamhetens tid", det är en låt som väcker många känslor och minnen till liv hos mig och en låt som alltid kommer att finnas med mig och betyda mycket. tack för en fin konsert!

Med mig på konserten hade jag även min personliga fotograf som inom kort kommer leverera fler bilder från konserten till min bilddagbok, håll utkik =)

Inga kommentarer: