måndag, mars 26, 2007

jag flydde den underbara våren

Ja nu har den underbara våren gjort entré i vårt kära lilla skövde på riktigt. Jag o Amanda var ute och promenerade vid lunch och man kunde gå i bara tröjan och njuta av solskenet. När jag kom hem så la jag mig på golvet i vardagsrummet med balkongdörren öppen och solade. Kanske låter konstigt men det va ju väldigt insynsskyddat, kunde ju inte bli bättre, dessutom så somnade jag...
förmodligen så låg jag inte jättebekvämt vilket ledde till att jag sov väldigt ytligt och hamnade i en ruskig drömvärld. Denna hemska dröm handlade om att Markus mamma (som i drömmen var min högstadielärare Britt-Marie Leijon) hade kommit över bilder då jag kysser en kille i en park från flera år tillbaka (i mitt verkliga liv så har denna händelse aldrig hänt). Bilderna tolkade hon som om att jag var en dålig slampig människa... Det hela slutade med att Markus med mamma inte ville se mig längre och gick.

jag vaknade totalt genomsvettig...tror det berodde mer på drömmen än solen faktiskt.

3 kommentarer:

Myrkott sa...

Hoppas du inte lyckades bränna dig också... Dålig kombination att både bränna sig och drömma otäcka drömmar.
Hoppas våren håller i sig till påsk när vi ska vara ledig i Jönköping. Kommer du också hem något då?

Anonym sa...

Hahahaha Britt-Marie....

Anonym sa...

Jag drömmer nästan alltid om Åsas mamma, men det är en helt annan typ av drömmar...