tisdag, augusti 04, 2009

På jobb

Det børjar ljusna ute nu. Æntligen. Som ni ser har jag ett tangentbord jag inte orkar gøra nånting med, dvs jag ær på jobbet. Mindre æn tre timmar kvar innan jag får gå hem och krypa ner i sængen.

Jobbar tillsammans med en annan sjukskøterska inatt. Vi har 7 patienter var. Faktiskt något som ær ganska normalt på den avdelningen jag jobbar på. Ibland går det upp mot en 11 stycken, men det var længesedan jag hade en sådan natt. Sitter och læser de nya riktlinjerna kring svininfluensa-hysterin. Varje dag højer de "kriterierna" før att vad som krævs før att få vara hemma o vara sjuk av misstænkt svininfluensa . Just nu ær det feber + minst två andre symtom som gæller (hosta, diarre, sår i halsen....osv)

Jag kænner efter...Inga symtom alls. Svininfluensa ær lite spænnande. Nær kommer førsta patienten med smittan? Nær børjar det spridas i personalen? Nær får jag det?

Det sægs ju bara vara en tidsfråga....Nervpirrande=)

Inga kommentarer: