onsdag, juli 29, 2009

stackars stackars mig

min rygg är trasig och jag sörjer.

Min kropp är tydligen för gammal och sliten för att klara en festival, bilkörande, bussåkande och sovande i 6 olika sängar under kort tid. Igår kom jag knappt upp ur sängen och jag har fått undvika alla lyft på jobbet idag.

Låt mig tycka synd om mig själv!


Igår besökte jag en naprapat för första gången. Trodde i förväg att han skulle köra plågsam massage och triggerpunktbehandling, men ack så fel jag hade. Han tog ett tag om mig (som en trevlig kram) för att sekunderna senare göra en aningens överraskande KNÄCK! Jag kan inte säga att det gjorde ont, men det brände bakom ögonlocket och jag kände mig helt slapp i hela kroppen efteråt. Han knäckte sen även nått i nacken för att sedan sticka nålar i händerna och fötterna på mig. Jag har alltid vart skeptisk till akupunktur men får han min rygg att sluta värka ska jag lyfta det till skyarna.

På måndag är det dags igen. Då vet jag att kramarna inte handlar om artighet!

1 kommentar:

brempi sa...

surt att ha ont i ryggen sådär.