onsdag, oktober 01, 2008

Norge eller icke Norge?

Just nu är mina eventuella sambos i Oslo under några dagar och letar lägenheter. Vi har några visningar inplanerade men just nu verkar det gå trögt... För er som missat ligger planen att lösa min arbetslöshet genom att flytta till Norge.

Känns som det hänger lite på denna veckan nu. Vad händer om vi inte får tag på nån lägenhet?
Ska jag åter lägga i en växel och börja ringa runt här hemma igen då? Känns så fruktansvärt omotiverat, samtidigt som jag går runt och känner hur bra jag trivs i min lägenhet här hemma.

Jag hoppas ändå det blir av. Jag vill åka. Jag vill uppleva livet i en huvudstad som inte är Sthlm.


1 kommentar:

Anonym sa...

Oslo kan nog bli ett riktigt lyckat äventyr! Har själv (redan!) planer på att jobba där efter min utbildning. Sjukgymnastlönen (och typ alla andra vårdlöner också) är ju löjligt mycket högre än här i Sverige!