måndag, oktober 27, 2008

Ljuspunkten

Nu har jag vart i "mitt nya land" i ett dygn snart. Jag får säga att jag hunnit med MYCKET! P åkte tillbaka till Sverige imorse och allt kändes så bra. Jag höll mig till o me från tårar. duktiga jag! Efteråt gick jag ner till Vigelandsparken som jag sett fram emot att se. Den ligger ett stenkast från vårt hus och vart helt underbar. Morgonsolen gjorde det hela till me mycket trevlig morgonpromenad.

Vid lunch vart jag på intervju för ett jobb på ett kafé på en skola. Det hela ledde till att jag ska vara på plats kl 07.00 imorgonbitti. Wonderbart, allt är bättre än inget. Lönen är inte skyhög men ändå högre än min sjuksköterskelön i Sverige så det får bli något att börja med tills jag hittar något annat.
Bilder från morgonrutten

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer gå fint för dig! Inställningen låter kanon! Heja dig! :) Kram!