tisdag, oktober 28, 2008

ett steg närmare pengar

Idag gjorde jag min första dag på mitt nya jobb!! Det hela är som så att jag arbetar på en gymnasieskola i lunchkafé. Som många känner till så lever norskar på oändliga mängder smörgåsar och inte mycket mer och lagad mat i skolan excisterar inte. Jag säljer alltså baguetter/panini/ciabatta osv... Storsäljaren var dock enorma bullar, eller ah "De store boller" med groteska mängder glasyr på.
Det är lunch gott folk!!!

Många kan säkerligen se det som ett misslyckande att jag nu inte arbetar med det jag är utbildad till. Jag väljer att inte se det så nu. Jag gör nått som jag faktiskt tycker är väldigt kul. Sjuksköterskelegitimationen har jag i hela mitt liv...nått säger mig att jag hinner med det också. JAG ÄR 23 ÅR!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter helt underbart kul vännen! Säg bara till så kommer jag och hälsar på hi hi

Saknar dig dock här i Sverigeland men å andra sidan är det inte mer än till Göteborg härifrån, så jag kommer snart och äter lite glasyrboller...

Ett STORT lycka till och jag tror på dig!

Kramar Ella

Anonym sa...

Härligt att höra att du trivs vännen! Idag var jag i "din" lägenhet och du kan vara lugn- den står kvar ;)

Hoppas du har det fint i Norge, fortsätter följa dig här :)

Massa kramar från Annelie