torsdag, mars 20, 2008

En helt vanlig dag i mitt nya liv

Morgonen började med att jag vaknade av väckarklockan vid 8.30. Jag snoozade EN gång och drog mig sen upp ur sängen. Ute sken solen och jag bestämde mig för att ta en morgonpromenad innan frukost. Jag väckte Perra (japp, jag ska nog kalla dig det, från och med nu) och "tvingade" honom att följa med. I rask takt tog vi oss en vända runt stan i självklart mycket raskt tempo ;). Efter promenaden landade jag på Willys för att göra lite nödvändiga inköp. Trots att klockan fortfarande inte var så mycket så var butiken full av påskhandlande skövdebor. Jag nöjde mig med knäckebröd, bananer, vindruvor, grönsker, mjölk, viktväktarnas underbara yoghurt. Sen gick jag hem för att avnjuta en efterlängtad frukost.

Under förmiddagen låg jag i soffan och lekte lite med Gaston samtidigt som det blev lite spraydejtande och facebook-kollande. Till lunch lagade jag sen en paj baserad på tre olika recept som jag lite smidigt gjorde till ett. det blev dock lyckat. Pajbotten gjordes i någon slags GI-variant utan smör sen fylldes pajjen med ruccola och soltorkade tomater. mums.

Vid 17.30 cyklade jag till friskis och körde ett danspass. Älskar att hoppsa runt och vara så löjlig som jag bara kan. Känns som ingen ser så fånig ut som jag. Men för en gång skull så bryr jag mig inte, det är ju så befriande att få släppa loss ibland utan att tänka!!

Nu ska jag bara njuta av att jag haft en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har tagit internet semester i mars.. tillbaka nästa vecka eta..