måndag, mars 10, 2008

en gång och en gång till...

Tidigare under dagen idag när jag satt och zappade igenom tv-kanalerna så uppenbarade sig tidernas serie helt plötsligt på skärmen framför mig Once and again. är kanske inte jättemånga känner sig direkt bekanta med serien, eller? I vilket fall så vart jag helt förälskad i denna serien under en tid i mina yngre år. Den handlar om två par som separerar, varav kvinnan från det ena äktenskapet finner lyckan hos mannen i det andra äktenskapet. omsmidigt såklart. Förmodligen

Denna serien är typiskt amerikansk men är på något sätt speciell för mig. Den hjälpte mig att klara av mina föräldras separation när det väl begav sig, trots att serien gick flera år tidigare än detta. Jag var på nått sätt förberedd på grund av någon fjompig amerikans serie.

Att nu se ett avsnitt många år senare kändes speciellt. Jag förstår nog varför den hjälpte mig. Jag kan även se framför mig hur jag satte in min egen familj och mitt egna liv i serien. Tänk om det skulle hända så med oss? Hur blir det om mamma och pappa träffar nya? Kommer mammas nya kille ha en lika snygg son som "Rick" har??

O ja visst gick mina föräldrar isär men jag tror jag klarade det hela ovanligt bra på grund av allt det där onödiga tv-tittandet!

Inga kommentarer: