tisdag, december 14, 2010

Äcklig...javisst!

Igår betedde min hals sig som ett svidande och svullet sår.
Idag gör halsen mindre ont men är fortfarande svullen, men nu också slemmig och igengrodd. Likaså är min näsa täppt och min röst är långt ifrån närvarande. Jag är med andra ord ett sjukt äckligt monster som inte kommit ur morgorocken än.

Tur i oturen så är jag ledig idag och behöver inte ha dåligt samvete över att vara sjukskriven. Planen nu är att intensivbehandla min förkylning fram till kl 15 imorgon då mitt kvällspass på sjukhuset börjar. Jag hatar att ringa mig sjuk. Av någon anledning så känns det som alla tror man är hemma och slappar när man sjukskriver sig. Visst att arbetsmoralen kanske inte är den högsta i Norge men jag är ju trots allt inte norrbagge.

Aja, dags att fylla på koppen med honungsvatten.

Inga kommentarer: