måndag, december 14, 2009

Vill ha dig kvar

Varje dag sker det. Varje dag delas två själar som var tänkta att vara en. Jag börjar bli trött på skilsmässor, uppbrott, svek och djävulskap.

Vad är det för fel på mänskligheten? Varför kan inte två människor få lov att leva tillsammans i mängder utav år utan att hata varandra? Är vårt tålamod med andra människor för svagt i dessa dagar? Strävar vi hela tiden mot något onåbart? Har vi tappat tron på kärleken? Eller är det helt enkelt så att vi inte gjorda för att leva i tvåsamhet?

Jag har tappat tron och fått den tillbaka flera gånger. Jag vägrar att tappa den igen.

Jag skulle be att du kunde se
att jag vill inget ont jag vill bara väl
och när jag gör ont då har jag mina skäl
men inga ord har jag till försvar
jag bara blundar o önskar att du stannar kvar

Inga kommentarer: