söndag, december 27, 2009

en annorlunda jul

Nu sitter jag här i Oslo igen under en filt i Mickes goa tele 2-tröja och känner mig lite ensam men oerhört välmående. Efter en båt/tåg-resa på närmare 15 timmar framkallar man en hemlängtan som heter duga. Julhelgen har jag alltså spenderat med svärisarna på Gotland med familj, och ännu mer familj....

När julafton kom var det dags för släktkalas, barn överallt och massa julmat och så som det skall vara. Den som utmärkte sig lite var dock jag som valde att ligga över toaletten både före julbordet, efter julbordet samt under Kalle Anka-traditionen, för att sedan singla ner i säng och somna som en stock. Jag var med andra ord magsjuk på självaste julafton, en tajming jag nästan blir imponerad över. Dagarna efter blev sedan en återhämtningsperiod för att få hela systemet till kropp att fungera igen.

Det handlar om att göra ett bra intryck inför nya släkten. De kommer ju åtminstone inte glömma mig i första taget!

Imorgon kommer några bilder från julen på Gotland,
dock inte på mig över toaletten!

Inga kommentarer: