söndag, december 13, 2009

Denna söndag, denna underbara söndag

Helgen har vart varierad. I fredags var det dags för årets julbord. Ett julbord som jag annordnade tillsammans med två andra sjuksköterskor, och på något konstigt vis blev det otroligt vällyckad. Till och med den norska julmaten var god =) Festen varade i uppåt tolv timmar då det blev efterfest hemma i vår lägenhet. Hemmet fylldes av undersköterskor, sjuksköterskor, AT-läkare, ST-läkare, anestesiläkare och vänner. Festen tog slut framåt halv sex på morgonen och man somnade i en dimma av välbehag.

Som sig bör så vaknade man ju inte direkt i samma välbehag på lördagmorgon (tänk eftermiddag) och hela dagen kändes väl egentligen ganska tung. Men efter en stor portion spagetti med köttfärssås och en dusch så blev det en mysig kväll i sällskap av sambon och dansbandskampen!

Idag söndag känner jag mig lycklig över att gårkvällen inte innebar någon alkohol. Efter en långpromenad i solskenet tillsammans med Lill har jag nu myst ner mig i soffan tillsammans med min andra man, Joakim Thåström.

Nu blir det Be-Bop-A-Lula Resten Av Hela Jävla Dan

Inga kommentarer: