torsdag, december 17, 2009

Här finns inga brustna hjärtan

Efter att jag skrev förra inlägget har jag fått kommentarer och sms från personer som frågat hur jag mår och som vart oroliga över hur jag har det. Jag förstår då att det kanske är på plats att säga att innehållet i förra inlägget inte rör mig, inte personligen. Linda & Gotlänningen still goes strong :) Det är mer personer i min bekantskapskrets som verkar ha mer otur sista tiden. Med dom lider jag.

Ikväll sitter jag med hörlurar och lyssnar på Melissa Horns senaste skiva och textanalyserar (lika uppmuntrande som alla hennes album) samtidigt som mannen sitter brevid i soffan och spelar Playstation. Ibland måste man får lov att stänga in sig i sitt egna och jag tror vi trivs ganska ypperligt just i denna stunden!

Textraderna som tar mig tillbaka till i våras
Jag har inte sagt till nån, att du blev kvar här igår
fast det är svårt att hålla tyst när alla frågar hur det går
***
För jag vet vem jag är när jag är hos dig
ja, jag vet vem jag är när jag är hos dig

Inga kommentarer: