tisdag, april 28, 2009

Tillbaka till skolbänken

I två dagar har jag nu roat mig med kurs på sjukhuset. Helt ofrivilligt dessutom, men nått kan ju vara bra att lära sig sägs det. Kemi stod som huvudämne då vi gick igenom kroppens vätske- & elektrolytbalans. Detta området är nog det jag tyckte var svårast under hela sjuksköterskeutbildningen, och njurarna och dess system är nått helt ogreppbart för mig.
Som krydda på besvärligheter så var ju all undervisning och litteratur på norska (otippat!). Kom även fram till att dom valt att använda helt andra namn på grundämnerna i Norge än de vi använde i det periodiska systemet i Sverige...Det vill säga att jag får summera dagarna som småsvåra.

Vill väl tro att jag lärde mig lite dock. Om inte annat så hade vi ganska roligt i pauserna=)

Nu är jag glad att jag kan lämna skolbänken igen och återvända till jobbet imorgonbitti!

Inga kommentarer: