onsdag, april 15, 2009

Jag tar det med din bloggen i brist på någon annan..

måste rensa lite...rensa ur det där huvudet.

Har gått runt på romatiska Grünerløkka idag och kollat secondhand-butiker i massor. Trivs så i den stadsdelen. Den låter mig vara mig själv på nått sätt och den gör alltid att jag kommer in i tankebanor kring detta. Att gå i den stadsdelen med solen i ögonen och musik i öronen framkallar ett välbehag och en lycka som jag överväldigas av varje gång. Det gör att jag känner mig stolt över mitt beslut att flytta till Oslo. Att jag vågade. Och att jag faktiskt gjorde det.

Det är så mycket jag vill göra och så mycket jag är rädd för att inte hinna med i mitt liv. Små saker men med betydelse. Egoistiska saker som jag vill unna mig. Det är mycket sånt just nu. Kan bero på viss tristess jag upplever, men mest pga att jag har pengar nu att unna mig saker jag aldrig känt att jag kunnat göra förut.

Jag måste hejda mig, samtidigt som jag nånstanns bara ska låta mig göra det jag vill...utan att bry mig om andras åsikter.

Ibland är det sistnämnda väldigt svårt i min värld...

3 kommentarer:

Jocke sa...

skäm bort dig för satan

Kleinen sa...

Även fast det skulle få min mamma att gråta?

Jocke sa...

men mammor gråter så lätt.
vad är det för nåt fuffens som är på g då?