torsdag, april 09, 2009

den lilla turen

Oslo-Jönköping-Malmö-Ullared-Jönköping-Skövde-Oslo
Ja, på några dagar kan man hinna med mycket. Och då nämnde jag ändå inte Lund och Trollhättan som jag fick in i min rutt också. Det kanske är på gott och ont man reser runt som jag gjort men jag tycker ändå det vart väldigt trevligt.
Träffade brodern, min tjocka "storasyster" och lille Thorsten såklart. Vi var ute på stan och fikade i solskenet och gjorde en tur i Lund som självklart resulterade i en massa shopping. Tog även en tur till Malmö för att utöka den nya garderoben ytterligare. Jag o mamma tog även turen över Ullared på vägen hem och det slutar ju aldrig billigt. Alltid lika roligt =)
Väl hemma i Jönköping blev jag aningens rastlös och begav mig till vännerna i Skövde istället. Det kändes bra att stiga av tåget i den där staden. Förstår egentligen inte riktigt varför men jag verkar fortsatt trivas väldigt bra i den där lilla hålan. Igår vart jag med M och J till trollhättan och kollade reservgrejer till mc...kan kanske inte vart min grej över huvudtaget, men är man gäst så är det bara att hänga på. Jag fick ju mcdonalds iallafall...nått man inte har som för vana att äta i Norge av ekonomiska skäl.
Nu är jag i vilket fall tillbaka i Oslo och ska väl erkänna att det känns ganska skönt. Lite ensamt kanske, delad känsla..skönt samtidigt som ja...ensamt.
Lägger upp bilder imorgon pga av brist på ork efter 6 h i buss och 7 h på jobb

Inga kommentarer: