söndag, januari 25, 2009

Sthlm vs. Oslo

I helgen har jag vart I den SVENSKA huvudstaden och umgåtts med de "gamla" Jönköpingstöserna. Det hanns även med att fika med skövdebor/västeråsbor, det gäller ju att trycka ihop så mycket som möjligt när man väl har chansen.

Helgen innebar mycket fest och mycket shopping. Köpte en himla massa fina grejjer o jag var såå nöjd över alla mina köp. Man blir då allt lite lycklig av materialismen:) Skönt att den finns att ta till när annat inte riktigt vill fungera.

Jag gjorde även debut på stureplan. Ja, alldeles riktigt, Linda är typen som numera hänger på stureplan. Var bra mycket bättre än vad jag i mitt huvud trodde och vi höll oss kvar till sex-tiden på morgonen, det är inte varje dag man kör den typen av festande numera=)

Det som skiljer Sthlm mot Oslo är dock ganska mycket. Jargongen "jag är bättre än du" har jag inte upplevt i Oslo än men som känns så slående i Sthlm. När man får det uppkastat i ansiktet skär den som en kniv i ett redan skadat självförtroende. Det är något som gör att jag vet att jag aldrig kommer bosätta mig i den svenska huvudstaden!

Inga kommentarer: