fredag, januari 16, 2009

du ger mig tillbaka tron på livet

Igår var jag så stolt...jag hade inte gråtit på hela dagen. Första gången sedan nyår! Kände mig starkare än tidigare dagar, mest för att jag var aktiverad vill jag tro. Det hela sprack dock när jag la mig för natten. Anledning?
Pensionärsprogrammet Stjärnorna på slottet!

Ja det är faktiskt helt sant, men detta var tårar av en annan karaktär. De som är lite insatta i programmet vet att Jonas Gardell är med, och i detta avsnitt var det "hans dag".

Denna mannen är absolut en av mina största förebilder. Hans personlighet är så vacker och hans styrka är så slående. Hans öppenhet och ärlighet känns så äkta och det faktum att han gråter för minsta lilla gör mig lite lycklig. Alla de texter som jag läst av honom genom åren har alltid berört mig, oavsett om de vart i musik eller litteratur. Och inte tala om hans obegränsade kärlek till sin livskamrat.Tänk så vore alla människor som Jonas Gardell, jag tror det skulle göra denna världen till en bättre plats.

jag uppmanar alla att se detta avsnitt. Se, och blir mer som han!

Inga kommentarer: