måndag, november 05, 2007

jag o lasse ska vandra vidare nu.

jag kan vakna mitt i natten och gå upp och ta en långpromenad

jag kan låta blicken möta andra ögon i en främmande stad

jag ska inte ha så bråttom med att träffa nån ny

jag har rätt mycket med mig själv precis som du

jag kommer andas i det tomrum som blivit över

då du lämnat mig nu

jag kommer sitta på ett tåg mot någon annan stad och låta Skövde va

jag behöver få den tiden över för mig själv som jag sagt att jag vill ha

jag kan unna mig att drömma mig bort genom Sverige

om en främling lika tillitsfull som du

jag ska pröva mina läppar mot nån annan

då du lämnat mig nu

jag hoppas jag kan leva utan den där blicken som får mig ur balans

jag kommer sakna den där stunden som vi har när vi till slut har blivit sams

jag kanske ska söka upp kontakter som jag tappat

som jag varit med förut nånstans

jag antar det finns nån du kan ringa

nu när jag jag inte finns

Inga kommentarer: