fredag, januari 05, 2007

Linda citerar


ur boken Tjock! av Jenny Dahlberg

"Att fantisera är varje människas rätt, och jag drömmer mig ofta bort. Jag lever då i en lyxvilla på landet med jacuzzi, kör volvo cross country, har obegränsat med pengar på banken, reser ofta utomlands och köper mycket presenter till mina vänner.
Däremot drömmer jag aldrig om en absolut "perfekt" partner enligt schablonmallen. Jag söker och drömmer om den sanna kärleken, att bli förälskad i en människas personlighet. skönhet är något som växer fram, men därmed inte sagt att man inte kan dras till en vis typ.
Jag har själv alltid sagt att jag inte skulle kunna vara tillsammans med en tjockis, att jag bara faller för slanka figurer. Skitsnack! det stämmer inte. I tonåren hade jag dessa värderingar, och jag antar att det har med åldern att göra att jag ändrat uppfattning. Det är jag tacksam för. Jag kan inte styra över mina känslor, fastän jag önskar att jag kunde. Vem önskar inte att man hade den förmågan? Blir jag kär är det i personen i fråga och inte i tvättbrädan eller hängmagen."

sanningen, öppna ögonen för den eller fortsätt blunda...

Inga kommentarer: