torsdag, januari 18, 2007

jag dög inte


idag va jag, Elin och Ella o skulle göra tester för att bli blodgivare.
det hela slutade med att 2 av 3 fick lämna KSS utan att få ge nått blod...
anledning? ni kan andas ut, inget av oss fick beskedet hiv-positiv, eller ah vi fick inte ens va kvar sålänge att vi fick göra dom testerna.

jag har tydligen lågt blodvärde, snopet. jag får helt enkelt enbart ha spenat, broccoli och blodpudding i kundvagnen framöver.

våra favoritkrav för att kunna bli blodgivare ur "viktig information om blodsmitta":
" en kvinna får accepteras som blodgivare tidigast sex månader efter samlag med en man som haft samlag med en annan man."

och:
"du skall inte ha haft samlag med någon de senaste sex månaderna som har haft samlag i utbyte mot pengar, droger eller annan ersättning någongång"

tänk va frågor man måste ställa i olika situationer som blodgivare, kan bli lite pinsamt..nått säger mig att man inte får ihop det me killen i fråga efter sin lilla frågestund.
tur att jag inte blev blodgivare!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla älsklingen! Det är inte lätt det där. Jag tror stenhårt på att enda anledningen att jag "dög" som du sa var mitt enorma spenatintag denna vecka! :) Men tänk då så mycket jag måste fråga varje gång... en del har det som sagt lättare.