fredag, november 10, 2006

Jönköpingshelg!



Ja, nu är man hemma hos mamsen i jkpg igen. Senast man va här va näst intill jättelängesen så det va nog på tiden att man dök upp. Igår va vi i Ullared o shoppade och körde race me kundvagnarna, roligt värre och idag har det jobbats. Jag får erkänna att det va mindre roligt, förstår inte varför majoriteten av äldre damer ska vara som vandrande klagomurar, jag har lovar mig själv att aldrig bli sån!

imorgon är det lördag då blir det torghandel och ikea som står på schemat, söndag: farsdagsfirande + besök hos farmor (och farfar haha.). mycket jönköpingssaker ska hinnas med innan man far tillbaka till skövdeland igen.
Jag ska erkänna att jag längtar tillbaka till Skövde just nu, det känns konstigt men så är det!


jag måste avsluta dagens inlägg med en konversation som jag och min mamma hade då hon skulle förklara en bekant till henne för mig:

Jag -"men hur ser hon ut då?"
Mamma -"Hon är faktiskt väldigt lik dig, lite alldaglig sådär ja, ser ut som alla andra"
Jag -"Är hon lik mig då alltså?"
Mamma -"Ne det va inte så jag menade men hon är ingen såndär wow-vilken-snygg-tjej"
Jag -"tack"

slutsats: mamma kunde inte krångla sig ur sina misstag utan hennes dotters fick sänkt självfötroende!

Inga kommentarer: