torsdag, augusti 26, 2010

Nu är jag där igen

...jag är inne i en sund period igen. Jag älskar att träna och vill inget annat än att komma i form, men samtidigt vet jag att jag är en periodare och jag vet att jag inte kommer börja med diet och sånt. Jag är livsnjutare, och då fungerar inga dieter. Jag vill dock göra små förändringar som ev kan hjälpa mig att komma i bättre form. Bearnaisesås och pommes är bannlyst på vardagar och jag ska lära mig laga ny god och nyttig mat. Resept mottas gärna, så kul att prova nya saker.

Igår lagade jag fylld paprika med couscous, vitlök, champinjoner & squash, och till det hade vi kycklingfärsbiffar och en yoghurtsås. FANTASTISKT GOTT!!
I tillägg har jag tränat måndag, onsdag och tordag denna veckan! Jag måste få lov att skryta lite över mig. Det gör kanske att jag orkar kämpa vidare :)

1 kommentar:

johanna sa...

Hej! Va kul att hamna på din blogg. Jag är också sjuksköterska, och har jobbat i Norge, och är periodare (när det gäller träning och det här med att vara sund), så jag känner att vi har lite gemensamt...:) Maten du lagat låter god, den ska jag lägga på minnet. Jag kan i min tur tipsa dig om middagen jag gjorde i förra veckan; Grillade laxfiléer m yoghurtsås bestående av yoghurt+tångkaviar+gul lök samt potatissallad (kokt färskpotatis blandad med ruccola, fetaost och olivolja). Krånglig beskrivning kanske, men gott var det. Trevlig helg!