måndag, mars 09, 2009

Helgen

Fredag: Kvällen bjöd på festande (något som det inte blivit allt för mycket av här) . Förfest i Linköpingskollektivet a´la "Kom igen Britt-Marie", sen ut på byn och in på ett uteställe längst Karl-Johan. Utbudet av vettigt folk kan kanske diskuteras men roligt hade vi, och med givmilda människor i sin omgivning så blev det en billig kväll. I nattens mindre timmar hamnade vi mitt på Karl-Johan vid en underbar brittisk gatumusikant. Där stod vi 25 stycken, för varandra främmande människor, höll varandra i händerna och gormade "halleluja" tills tårarna nästan rann samtidigt som snön singlade ner....Extremt bohemiskt och extremt vackert. Önskar jag hade filmat det där, så hade jag nog haft nått att skratta åt idag=)

Lördag: Mådde som jag förtjänade, pratade lite med mamma i telefon för att få lite medlidande. Drog mig sedan runt på stan för att hitta mig nått fint, men det har tydligen slutats att tillverka sånt, så jag tog mig hem tomhänt. Tog mig till nyfunna vännen framåt kvällen, där det var vin och avancerad matlagning på schemat....och vi var ju självklart kungar i köket!

Söndag: Kanske en av de slappaste och skönaste dagarna någonsin upplevd. Degande, Film, Kebabrulle, mysbyxor...ja, you name it. Precis som alla söndagar borde vara.

Idag, måndag: Klockan är 12:11 och jag sitter och äter frukost och ser på Dr. Phil. Snart blir det kvällsjobb och jag är redo:)

Inga kommentarer: